2013-03-04
 17:18:45

Tala är silver och Tiga är guld....

Som min man så ofta säger...
Tycker det är ett bra ordspråk!
 
Har en dålig dag,det började redan när jag vaknade av ingen anledning alls :-/
Städade dock bort den,rensade överallt och dammade och fixade tipptopp..Sedan fick jag lite information,visst visste jag de redan,men de stör mig att vissa har så lite att göra att de bara måste diskutera och prata vidare om bagateller...
Om bebis födelsedatum tex,bara för att jag sagt att vi hoppas på april,då pratas de om att h*n ska komma då,och vissa i vår närhet blir förvirrade...Även vissa personers nyfikenhet på könet...De pratas och pratas..Arg blir jag!!
Detta hände tidigare också,när jag i förbifarten nämnde för en kollega att vi planerade bröllop troligtvis i augusti..De tog 2 sekunder så nådde de fram till vår närmsta familj...
Och de finns såklart vissa som tar illa vid sig,fullt förståeligt men jag tycker vissa ska lära sig att knipa...
Galet irriterad är jag!!
Så dagens bättring var kortvarig och det tillsammans med dessa hormoner gör saken inte lätt!
 
Till råga på allt klev Mini i Hundbajs påvägen hem...Då svärde jag en lång ramsa,att folk inte kan plocka upp efter sina hundar..De är så jäkla vidrigt!!! Hon fick gå i varenda snöhög och vattenpöl och tillslut fick vi bort det! :)
 
De stora barnen leker med vänner och de små mumsar lite fruktskål tills maten är klar...
Lagar kycklinggryta med pasta...Lenas pastasås även kallad...:) Den är såå god!
 
Jag hoppas på bättre humör,för JAG tänker inte göra några ändringar för att allas vår "Hänt extra" inte har något liv...Och pratar vitt och brett om allt & inget...
 
Det är tex,inte denna persons ensak vad för kön våran bebis har,skulle vi vilja att personen visste hade vi talat om det..Likaså exakt födelsedatum....
Men h*n är så jäkla nyfiken så de kliar i fingrarna att ha något att prata om...ÅHHHHHH en boxningsäck vore något idag..Men då startar väl förlossningen ;-) Haha...
 
Gosa med mina små och bli på bättre humör...Kanske ska föredra att vara arg än deppig också,alltid något :-P
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: