2013-03-28
 13:46:06

Blandad kompott....

Igår var det en dag fylld av smärta,låg nästan hela förmmidagen..Fixade lite hemma bara..
Hämtade Mini med nöd & näppe,inte var hon samarbetsvillig heller..Hon ville till A och leka!
Och bära henne kan jag ju inte,så vi missade bussen och efter lite muta om glass i solen började hon sakta röra sina små lurviga ;-)
 
Som tur var,så gick Jonathan med en klasskompis hem efter skolan,så de stora barnen kunde gå hem själva!
La mig en stund till när vi kom hem,och gosade med Mini som var tröttis & snorig..
 
Lagade köttfärsås till Familjen,jag själv åt lax,spaghetti & broccoli,så gott!
Lyckades äta en portion utan att må illa,tummen upp!
 
Duschade barnen och borstade tänderna sen myste vi i soffan tills läggdags,var inte alls på topp..
Får knappt luft,om bebis bara kanske ville sjunka ner igen så jag kan andas,låg halva natten och letade efter en bekväm sovställning,där de inte gjorde ont och som jag kunde andas i...Kanske därav huvudvärken och smärtan igår?
Inatt sov jag gott i allefall...Men lika svårt att få luft..De är obehagligt..
 
Jaja,ska sluta gnälla...;-)
Imorse skickade jag iväg en påskkärring,en sur liten påskgubbe med simskoleväska packad ;.-) Och en Stor Kille,som tydligen har vuxit ifrån de där ;-)
Mini tog sin rosa handväska och gick (efter pip & tårar efter väskan,tur att mamma har koll på vilken väska Lilla Fröken vill ha)
Sedan var de viktiga lappar som skulle tillbaka & gympapåse etc etc...Gäller att ha huvudet med sig!
Idag har jag INTE städat ifall A läser ( men städat har jag :-P )
Nu vilar jag dock :)
Familjen går på påskledigt och vi ska ha påskmiddagen här....Vi har beställt en kasse med en massa mumsigt ifrån svartrökarna :)
Jag köpte nya fin fina påskägg till barnen,enklast vore att fylla dom med godis men min Man röstade för påskpresent då dom får ägg med godis från annat håll,och ja det är nog klokt!
Ska köpa påskris,små ägg & fjädrar som vi ska pyssla med,och en vaxduk med grön botten & vita prickar,verkar tyvärr inte som dom får in den andra vaxduken...Och den vita vi har nu,ja den är rödfläckig...Hur kvickt jag än torkar bort ketchup/tomat fläckar så går dem inte bort :-/ Väldigt irriterande..
Svammel,svammel ;-)
 
Är lite irriterad....J har ordentliga stövlar och fleecefodrade regnkläder= som tål vädret nu,och det blöta...Ändå kom han hem igår DYNGSUR! Byxorna gick att vrida ur och stövlarna var så blöta så man kunde tro att någon hällt vatten i dom,kan man inte bara kika lite så att barnen tex dragit över byxorna över stövlarna etc?
Så dom slipper bli dyngsura och kalla,eller kanske skulle man sätta på ungen en våtdräkt och simfötter? ;-)
Får väl tjata hål i huvudet på honom också om att han måste dra byxorna över stövlarna...
Låt de bli bar mark nu och torrt,så de räcker med gympaskor & jacka :)
 
Ska göra mig iordning nu....Klämma in bebis i jeans och anständig tröja...Inga mjukisar eller A´s underbart bekväma t-shirts tyvärr...
 
*Blod är inte tjockare än vatten...*



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: