2013-07-07
 14:49:15

Att komma till insikt...

Jag har tänkt länge på en sak...
Det blir så självklart när man själv har blivit mamma.
Jag saknar att ha en mamma....

En sådan som min mormor var.
Jag har inga blodsband kvar,då menar jag familj/släkt. Inga som jag har kontakt med i allefall.
Jag har min familj...Mina barn & min man.
Därför blir det så svårt för mig att förstå,jag skulle aldrig kunna bryta kontakten med dom,mina älskade barn <3
 
Jag kan bli avundsjuk på dom som har föräldrar..Som bryr sig! Och finns där,som vill vara en del av sitt/sina barns liv.
 
Många gånger fick jag höra orden "Borde blivit en fläck på lakanet..."
Och efter har jag haft ett tufft liv...
Inte konstigt att man fått jobba så hårt med ett självförtroende & självkänsla!
 
Det är egentligen bara i c:a 8-9 år jag har haft ett lyckligt liv,stabilt!
A har gett mig,gjort det möjligt för mig/oss att vara lyckliga,leva tryggt.
 
Det enda jag saknar...Är en mamma och ja en pappa.... 
Som man kan ta en tur på stan med,bjuda på middag,som kommer över & träffar sina barnbarn....
 
Jag tror,att om min pappa levde så hade vi nog haft chansen att få en bra relation för när han fanns i mitt liv så var han en fantastisk pappa...
 
 
Men allt detta har gjort mig stark!
Jag klarar mig själv...
Men jag vet också....Att störst av allt är kärleken till sina barn....Men den synen....Den har inte alla...


maja

Visst är det härligt att man kan bryta mönster. Alla klarar inte det. Visst är det svårt för att inte säga omöjligt att förstå när man ser på sina egna barn. Du har utvecklats till vad du är tack vare din uppväxt och din styrka. Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: