2013-01-14
 08:27:46

När kommer våren?

Är trött på vintern nu och alla kläder.
Det tar en evighet att få på alla kläder och kallt är det dessutom.Nu när det inte är alltför mycket snö kan man visserligen leka i parken lite bättre,men bar mark vore inte alls fel.Våren vore inte alls fel!
Bara vårjacka och skor,en tunn mössa på sin höjd!
Känner att veckan på Maldiverna gjorde väldigt gott,för att orka stå ut i kalla Sverige menar jag:)
 
Jaja,våren kommer den med som alltid!
Helgen har gått i en rasande fart,A har ägnat sig åt sin cross lite,en sak som gör män till pojkar på nytt ;)
Vi har veckohandlat,pysslat och så de vardagliga som måste göras vare sig det är helg eller inte.
En ny vecka,och nu börjar det på alllvar med läxor för de stora barnen.
T har c:a 5 läxor varje vecka av olika slag,uppsatser,engelska,matte och en&annan uppgift.
Han behöver oftast lika mycket hjälp som innan,det skall gå fort och bli avklarat snabbt. Hans mamma är av en annan uppfattning så det slutar ofta med att han är riktigt arg på mig.Men ordning&reda,de kommer han tacka mig för sedan (hoppas jag!) :)
 
Fröken J skall börja med någon aktivitet så fort hon har bestämt sig,gympa eller dans.Hon vill gärna rida men köerna är mils lå¨nga så tills vidare får hon vänta och välja något annat.Vore kul om hon började rida sedan,det har jag hållt på med i flera flera år,något jag gärna skulle ta upp igen. Hästar har en oslagbar charm coh det är en väldigt mysig sport!
 
Vi har varit på två hus visningar i veckan och helgen också,de sista som visades igår är jag alldeles kär i...Precis den stilen jag vill ha och det fanns två allrum och en fin tvätt stuga,4 sovrum för tillfället men möjlighet till 5.Öppen planlösning mellan kök och vardagsrum,det mesta var nyrenoverat- Jättefint!
 
Men is i magen!
 
Snart blir Fröken J 9 år <3  Hon planerar disco för klassen,och till hennes födelsedag ska jag ordna en Justin Bieber tårta,det gör så fina foto tårtor här!
Kläder önskar hon sig,funderar på om man skall köpa kläder eller presentkort så får hon välja själv,bådeoch kanske?
 
Idag är det även min Pappas födelsedag,han finns inte här utan i himlen :-(  Men jag orkar inte tänka på det,
på att man inte har någon kvar...
Är lyckligt lottad som har en sådan fin svärfamilj,dom bästa man kan få!
 
Nej,ska ägna förmiddagen åt lite tvätt & fix :)
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: