2013-01-24
 14:00:07

Idag för 9 år sedan föddes min förstfödda dotter....

Stor dag idag...Fröken J blir 9 år..Tänk 9 år,vad tiden går!
Jag blev även 2-barns mamma vid 19års ålder den här dagen för 9 år sedan....
Hon är inte född än,utan nu sprang jag maraton i korridorerna på SöS.....Hehe,det var faktiskt ett par stycken som kände igen mig i "fikarummet" på BB sedan, "-Var det inte du som gick & gick i korridoren?" Haha Japp det var jag...De lindrade som bäst tyckte jag..Så jag gick där med mitt gåbord....
Sedan 19.57 föddes det en liten liten flicka 47 cm lång och 2840 gram om jag inte minns alldeles tokigt!
Min lilla tulta <3
Hon firades av oss imorse lite smått med paket & en väldigt trött mamma ,det där tabletterna jag får som ska lindra klådan hjälper föga så jag har legat halva natten & kliat sönder mig....
Men glad vart hon ändå,kläder & top model skiss blick fick hon,det väntar några små presenter på henne nu när de kommer hem ifrån skolan också,och tills Farmor&Farfar kommer...
 
Jag har varit iväg och övningskört,och godkänt i flera moment,dags att gå vidare i checklistan:) Handlat tårta och sedan hem för att plugga körkort...
Och tänk,jag kan växla! ;-) Det går faktiskt jättebra,trots massa trafik,bussar&lastbilar & rondeller,och på egen hand dessutom,inte genom instruktioner *klappar mig själv på axeln* så nu ser jag körkortet i en snar framtid...Ska bli härligt!
Ska snart ge mig iväg och hämta mini & skolbarnen...
Fröken har bestämt mat,köttfärslimpa & potatis,sås & lingonsylt..Så det får det bli!
Igår gjorde jag hel kyckling i ugn med ris & skysås,barnen gav tummen upp & ja jag håller nog med dom,gott var det!
Bitande kallt,så termobyxorna åker på...Till barnen tycks vi ha köpt alldeles rätt kläder för ingen av dem trots kylan har klagat på att det är kallt,förutom Lilla J då,när hans skor hade fått bada i snön..Men i det stora hela har dom varit varma & goa...Skönt,vill inte att barnen skall behöva frysa!
 
Nej,dags att gå..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: