2013-02-06
 09:13:33

Vårkläder och Mini på Bättringsväg...

Idag när vi vaknade,ja jag & Mini så mådde hon mycket mycket bättre!
Ingen feber *peppar peppar* men snorig fast hostan verkar mycket bättre också.Håller tummarna att det vänder nu.
 
Skolbarnen var jätteduktiga och gick hem själva igår,ville inte att hon skulle gå ut när hon var så dålig,och de klarade dom galant sötnosarna.
Eftermiddagen gick i lugnt tempo,de stora gjorde sina läxor och jag lagade soppa & bröd..En favorit härhemma:)
Ordnade med lite tvätt och så medans Mini fick sällskap av storebror.Hon har inte velat vara själv så jag har fått suttit still bredvid henne mest hela dagen igår.
Hängde upp ytterkläder på tork,och så..Jonatham berättade att de ska åka skridskor vilket betyder att jag måste ner i källaren och ta upp hans.
De har utegympa nu,lite tidigt tyckte jag först tills jag fick berättat för mig att de handlade om skridskoåkning och skidåkning...
Visst,att barnen är "stora" nu,men att få dom att klä på sig både underställ och sedan en gympa overall..De är en omöjlighet;-)
Så deras utrustning för skridsko/skid får hänga i skolan så man inte blandar ihop dagarna när de ska göra vad.
 
 
Statusen på Bebis,inget mer vatten har kommit.Jag har tagit det väldigt lugnt med tanke på att Mini varit sjuk,får se nu när hon börjar bli frisk och det blir mer liv & rörelse ;-) 
 
Har kikat på vårkläder på nätet,och Ellos förvånar måste jag säga..Jag är visserligen svag för randigt,men det har fått in jätte mycket fint....Även H&m,Lindex,Kapphal och Zara...
Och alla fina bebis kläder då! :) Kan förköpa mig!
 
I helgen måste vi iväg och kika på vagn och bilstol....Jag har sett ut en vagn jag vill kika närmare på,hoppas den motsvarar våra krav och förväntningar!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: