2013-02-18
 14:10:09

Små hjärtan,Sjukstuga & Storhandling....

Jonathan har varit frisk sedan förra veckan,pigg & kry.
Imorse i morgonfixet så bröt han ihop gång efter gång för ingenting,en liten tillsägelse och världen rasade!
Sa att han hade ont i örat,han har haft ett sår i precis vid näsborren ett par dagar..Som jag har tvättat och smörjt.Inget mer med det.
Men imorse så förstod vi att något var fel,han brukar inte vara så, A är fortfarande dåligt och har också ont i örat.
Bokade en akut tid på Löwet och efter att vi skickat iväg de stora barnen till skolan,skulle vi lämna Mini och sen åka till Doktorn,då var det magsjuka och överfullt hos de dagmammor som var friska.Så vi höll Lilla Fröken hemma också.
På löwet,behövde hon bara se näsan för att veta sa hon. Domen blev öron inflammation och halsfluss,streptokocker & Stafylokocker i såret i näsan och Mannen Min halsfulls&öroninflammation...Sjukstuga Deluxe!
Så Jonathan blir hemma resten av veckan minst...
Efter doktor besöket åkte vi och handlade...De ekade tomt härhemma,vi som alltid veckohandlar!
Skönt att fylla på Kyl/frys & skafferi...
 
De märks på vissa ting att vi är en stor familj ;-) Typ maten;-) Och hygienartiklar.Och jag tummar inte på vissa saker,som toa&köks papper,shampoo,balsam,duschcreme etc etc..Där har jag mina märken som jag vill ha..Oavsett om de kostar mer...Framförallt tvättmedel & sköljmedel!:)
Men i allefall nu är allt påfyllt! Det går inte att småhandla,för de räcker ingenvart alls.
 
Har städat lite härhemma och snart kommer skolbarnen!
 
J fick sin första dos pencilin,valde tabletter åt honom,tycker det är tortyr att välja flytande äckel päckel när ungen kan svälja..De är smaklöst och så undviker man kampen när de ska ta medicin!
Gjorde rent näsan och smörjde med den receptbelagda salvan....
 
Tömma diskmaskinen och tvättmaskin....



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: