2013-02-21
 20:17:15

Galenskap....

Känner att detta med läxor,är ett hett ämne...och många dagar kämpigt...
Tim går i fyran och har 5-6 läxor Varje vecka...
Svenska,oftast stencil som består av 4-5blad eller uppsats skrivning,engelska & då är det glosor och text som skall läsas,sedan SO,faktatext som skall skrivas,bilder målas och info hittas. Och sedan matte och finskrivning!
 
Jag förstår att det är tröttsamt,först gå långa och krävande dagar i skolan och sedan hem för att fortsätta med läxor,vart är fritiden?
Det är inte konstigt att barn blir skoltrötta!
 
 
Var iväg och handlade lite nya kläder till Mini,vilka fina färger och mönster de kommer nu till våren:) Fyndade fleecefodrat regnställ till Jonathan för halva priset på stadium också,och lite nya tyger på Panduro :)
 
Hämtade barn,och mannen lagade lasagne till middag,medans jag satt med läxorna!
 
Har ordnat med kök & tvätt,barnen har spelat spel och nu sover 3 av 4:) Tim läser bok...
Hade tänkt att jag skulle satt mig vid symaskinen  & sytt lite,men de blir soffläge,det är obehagligt att ha bebis så långt ner..Tungt på annat sätt & så trycker det neråt...Nu känner jag verkligen när kroppen säger Vila!;)
 
Imorgon stänger jag in son&man i sovrummet så jag får fredags städa,min familj hatar dammsugaren och skriker rakt ut i kör när jag tar fram den;-) Men fredagstädning tummar jag icke på,det får säga vad de vill haha:)))



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: