2011-05-16
 18:59:49

Sysslolös??

Är arg,faktiskt riktigt upprörd!
Vi har våra små hos dagmamma,en fantastisk verksamhet som erbjuder barnen en trygg,lugn och harmonisk vistelse under dagen då man är i behov av tillsyn av sina barn.Den utevistelse de erbjuder barnen i form av aktiviteter och vanlig simpel lek i parken /skogen är fenomenal!!!
Nu när vädret tillåter så är de ute från att man lämnar tills man hämtar, leker/äter/sover ute.
Man behöver inte som förälder ha dåligt samvete om man måste skynda in efter hämtning när man tex hämtar sent,för man vet att barnen fått en alldeles fullkomlig dos frisk luft under dagen :-)

Men självfallet är de en del inkompetenta och sysslolösa människor som skall opponera sig i frågan "Vart får dagmammor och barn får eller inte får vara"
De gapar,skäller skriver insändare i tidning..Att barnen och dagmammor uttnyttjar tvättstugornas utrymmen till att gå på toa och kasta blöjor,något som är taget ur tomma intet,då en av dagmammorna bor på samma gård och alltså har tillgång till sitt eget badrum/toa och då använder sig av detta självfallet.

Att barnen invaderar lekplatser som de så fint uttrycker sig "Våra trädgårdar" får de att låta som att dagmammor och barn kliver in på inhägnade uteplatser/trädgårdar och leker "Och sprider ut sig och förtär matsäck" vilket ej är sant,de handlar om allmänna lekplatser,som alltså allmänheten får uttnyttja.
Våra barn utges liknande förymda brottslingar,likt drog och alkholpåverkade galningar osm skapar förödelse och rädsla hos folk!!!!!

Ursäkta mig nu,men vi talar om barn i åldrarna 1-5 år och deras dagmammor....
Inga monster,blodsugande kriminella galningar som drar fram likt en orkan och kör över allt i deras väg.
Ja,de äter sin lunch UTAN nedskräpning,ja de leker,stojar,skrattar och busar..men å vilket sätt kan de störa?

Om man är såpass känslig borde man kanske se sig om efter ett boende ute på landet med ett par mil till närmsta granne...
Nog om detta innan jag eldar upp mig alldeles ;-)


Jobbat natten,så ja har spenderat ett par timmar i sängen:) Innan jag hämtade trollen..De små har varit iväg till "Mulle Meck parken" och haft de toppen!
De stora har haft vanlig skoldag!

Gjort läxa,ätit middag och städat undan efter det...
Tvättar och viker tvätt,imorgon på dan är jag ledig sen jobbar jag natt igen:)
Ska städa härhemma imorgon tänkte jag,bära ner lite kläder till källaren & så:)

Annars har de inte hänt alltför mycket...Vardagslunk! Fint de med ;-)
Tjatar om det jag vet,men jag längtar så att de pirrar i magen  tills nästa helg!!De ska bli så underbart:D
Förbereder en överaskning till mitt fina <3

Dags att ta tag i vår blivande 2-åring med trots ;-) Hon är billig just nu med dessa utbrott för ingenting Hehe!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: