2011-01-01
 10:21:44

Nyårsafton,Nytt År,Nya Möjligheter :)

Vi firade nyår på de sätt vi gör bäst!
Hemma i lugn & ro med en massa god mat & gottis!!

Vi åt Pepparbiff med hasselbackspotatis,sås & sallad,sen hade vi baguett med vitlöksmör på sidan om!
Glassbomb till efterätt & sen hade vi chips,popcorn,ostbågar & dricka på kvällen!

Jag gjorde en väldigt "braattvaraklokiefterhand" sak igår ;) Jag släppte in ett Xbox i vårt hem :S
Hittils har jag inga invändningar eller så ;) Men jag känner på mig att det kan komma,jag har kanske varit lyckligt lottad att A inte har varit intresserad...Men nu bestämde vi gemensamt att köpa ett!

Vi hade det jätteroligt igår,alla barnen ja förutom Lill-fia kunde vara med & spela & det är ju roligt!
Förstås så pratar jag om Kinect:)
Finns en massa spel till detta såg jag!
Jaja nog om detta!

Lill-fia gav upp sitt nyårsfirande strax efter 21 & Herr J somnade vid 22.30....
Men de större barnen var vakna ända fram till 12-slaget
Skålade i alkoholfri Cider...

Om det var tack vare det lugna området vi bor i eller snöstormen utanför så var raketskjutning mild här utanför:)
Dom smällde i närheten men inte så att man kunde tro att de stod i vardagsrummet & sköt ;)

Underbart tycker jag! Lill-fia kunde sova ostört men vi andra kunde ändå stå & titta på dom...
Vi tog beslutet att inte skjuta några egna,A har en poäng när han säger att man likväl kan kasta ett par hundra i Väsbyån!
Dessutom finns de minst hundra andra som skjuter som man kan titta på:)

Måste väl erkänna att jag tycker det är obehagligt med dessa raketer....Fulla människor (ofta) & så skall de handskas med saker som kan orsaka skada,brand etc..

Nä,då står jag hellre säkert inne & tittar på säkert avstånd,och säkert avstånd för våra barn!:D
Barnen klagade inte heller,vi förklarade för dom,och vi har skjutit tidigare år & de resulterade i två av då tre gråtande barn...

Haha & Herr J`s reaktion sa egentligen allt..."Näå nu ringer jag polisen,man får inte skuuuuta"
"Pappa kom nu får polisen ta dom"

Vid halv ett fick vi de sista barnen i säng,såg klart på Hockeymatchen som Sverige vann;)
Sen skulle vi precis lägga oss så ringer snöjouren...HAHA
Vi hade redan förstått att de skulle ringa men kanske inte förrän vid 6 kanske :S
Halv två gav A sig iväg för Snökörning på Arlanda så planen kan lyfta & landa!



Trodde våra barn skulle ge mig sovmorgon men icke då..Jag vet inte vad kl var när Fröken J kom första gången,men alla sov så hon fick lägga sig igen & försöka sova...Med tanke på vilken tid hon gick & la sig!
Strax efter sju kom hon i allefall andra gången & då vaknade även de två minsta..
Så då var det God morgon..På med barnkanalen & brygga en kopp Latte så man kunde vakna lite!

Vi har ätit frukost & barnen skall alldeles strax få hoppa in i duschen & jag med:)
Ska starta diskmaskinen & tvättmaskinen...Har redan plockat iordning & städat upp härhemma,bäddat sängar & dammsugit:)

Sen ska vi ge oss ut till Pulkabacken med E & hennes söner!

Resten av dagen går nog i ett lugnt tempo:)
Ska se om A orkar borra sen så vi kan sätta upp våra tavlor:)

Ska nog sätta fart nu!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: