2011-01-09
 17:26:17

Åter till vardagen & rutiner:)

Och jag gillar det skarpt!!
Lill-fia`s inskolning blir om en vecka istället..vart lite lediga dagar emellan & så...

Skola imorgon då! Och dagarna får sina vanliga form,skönt! Då kommer barnen in i normala sovtider & så också...Kanske inte kommer hålla med om det imorgon 6.15 men men sånt är livet ;-)

Vi lämnade våra stora hjärtan till deras pappa i fredags inne i stan & jag & de små tog en runda i centrum,behövde handla en del saker & fann de mesta...Vi handlade mat på Thai woken *Mums*

Och i lördags tog vi sovmorgon(åtminstone jag:-D )¨åt en lång frukost & så,sen åkte vi ut till landet & skottade snö,på tak,gångar & så..Sen gick vi en skön långpromenad...

Hem med två sovande barn i bilen! Herr J var trött efter att han hade "jobbat" ;-) ....de var ute på åkern & letade träd att fälla till ved...Därute var de nog lika mycket snö som Herr J var lång....
"De gåååår inte att gå här..." " Kan nån ta bort snöön?"...

Lagade middag,köttbullar i tomatsås & pasta!
Vi hade även två barn som var uppe ganska sent efter deras tupplur i bilen ;-)

Såg en film & sen när alla sov förutom jag tittade jag på "Come and Dine with me"
Himla roligt program där fyra personer bjuder varandra på mat...En tävling & den som får mest poäng vann pengar...
Om inte annat får man en del inspiration:)


Ja & idag har vi plockat bort Julen,satt upp tavlor,sorterat/rensat m.m i hallen...Jag har även gått igenom barnens garderober inför våren & så :) Så man vet vad dom behöver!
Vi var även ut en sväng på förmiddagen..Fy för detta väder...Galonkläder är det som gäller imorgon & fodrade gummistövlar annars lär de bli genomblöta!

Men man får förhoppning av att våren är påväg..Fast det vore märkligt då de faktiskt bara är Januari...får nog åtminstone vänta till Mars?Början på April?


Och på tal om de där med bortplockning av Julen....Våra köksgardiner hänger kvar:-)...Får lite ågren av att ta bort dom när de var så dyra *harkel* menar fina...Eller fina var dom,men de var bortom min snålhet att köpa dom...Jag ångrar dom lite men vill helst inte säga det högt!:-D
Och för att fortsätta prata om gardiner så vill jag hitta vita..Kappor..kallas det så?Inte sådan som hänger på varsin sida utan rakt över....Har funnit en..men då kommer snålheten..50kr/m är det dyrt? Vi behöver åtminstone hmmm 5 M ? Kanske 6 M?....300kr alltså?..nämen de är väl inte så farligt?
Nog snackat om gardiner..
Barnen leker på varsitt håll,jag värmer den redan lagade middagen:-) & så har jag packat gympapåsar,skolväskor & extrakläder!
Barnen ska duscha m.m & sen blir det sova i rätt tid!

Är så glad att alla är hemma nu!:-) Konstig känsla med bara halva familjen hemma..ja det känns just så..som man är halv!!;-)

Duka & ge Lill-fia ny blöja!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: