2011-02-11
 16:15:35

Snöstorm...

Med nöd&näppe kom barnen till skolan imorse,värre var det med de små som skulle till dagmamman!
Bussarna var inställda & promenera dit var inget alternativ i storm & oplogade vägar..

Så de små fick vara hemma,ringde & kollade med jobbet innan jag tog det beslutet :)
Så vi har varit hemma & myst,lagom till att det var dags att hämta skolbarnen visade solen sig!Härligt:)

hämtade skolbarnen & så lekte vi ute...Stackars Lill-fia låg mest på magen,för plogningen är inte den bästa!
Och på andra ställen är snön lika djup som hon är lång...


Min storstädning fick jag ställ in & göra en mini variant,bädda rent,damma av,dammsuga & så...
Ska baka med barnen nu,så kan vi ha lite god fika till fredagsmys!

Till nästa vinter,så tänker jag dra till thailand & stanna där till våren..sätter in barnen på svenska skolan ;-)
A tyckte de var en lysande ide :D

Det är mysigt med vinter&snö,och sånt men nu räcker det väl?
Jag vill ha vår,städa ur alla vinterkläder m.m...Plocka fram vårkläderna,skorna...
Fylla hemmet med vår....

Sen undrar jag även när de tänker komma med den där containern hit?
Har en del jag skulle vilja slänga...

Vi har smart förvaring,barnen har sina platser med ytterkläder/skolväskor,mössor & vantar etc..

Men det vi funderar på är detta med rums fördelning,ska något av barnen få dela?
Eller ska vi köpa bäddsoffa?
Vi är lite vilse i den frågan...

Tanken var om vi skulle köpa en säng med sängplats i en "låda" under den sängen..
Och låta Herr T&J dela rum....
De kommer ju mer&mer att leka med samma saker...
Och då låta Mini få Herr J`s rum..Måla om de & så...
Och att Fröken J får behålla sitt...

Nej jag vet inte...

Ska plocka fram baksakerna nu innan dde blir alldeles för otåliga:)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: