2011-04-05
 18:51:26

Sjuk Mini Cirkus & Ordning & Reda Lösningar....

Vaknade upp inatt av en skållhet Mini...Så het att feberkramperna inte var långt borta..
Stackars liten skakade så!
Av med pyjamas,i med kall dricka,alvedon & så öppnade jag balkondörren i sovrummet!
Tempade såklart,och när den fortfarande blinkade vid 40 grader så..

Idag har vi spenderat dagen i soffan jag & Mini..Hon har sovit,gosat om vartannat..Ätit lite men druckit desto mer som tur är!
Förutom en tur ut för att hämta hem syskonen <3

Barnen har önskat att få gå på cirkusen som är imorgon & övermorgon!
Så idag skickade pappan i familjen ett MMS med texten "Nu ska ni få gå på Cirkus" & så en bild..
Barnen vart jätteglada!!
Så de ska vi roa oss med imorgon:) Ska bli roligt!!

Ja för att tala om annat håller jag nog på att bli tokig på detta hem ;-)
Att de bor fyra barn & två föräldrar märks kan man säga...
De är utflyktssaker,gympapåsar,massor av ytterkläder,skolväskor etc etc etc....
Barnen har alldeles för mycket leksaker för den delen också...

Vi har bra förvaring i hallen idag tex..Deras gympapåsar hänger alltid i badrummet,eftersom att jag tvättar gympakläderna efter varje gång.
Vi har två fina stora vita korgar ovanpå hallmöbeln där utflyktssaker m.m förvaras & den andra hjälmar...
Nu när vintern är slut kommer visserligen de "stora" hjälmarna sorteras bort,likaså alla vinterkläder som tar plats...

Men jag känner ändå denna ordning&reda känslan...rummen känns inte i fas...
Funderar fortfarande på byten sinsemellan,måla om Herr J`s rum...

Det här är det värsta,när jag får sitta stillen hel dag & fundera ;-)
Då kliar det i varenda kroppsdel att få pyssla,fixa & dona...
Jaja,vi får se hur resultatet blir ;-)

Mini blir hemma imorgon också,sen får hon spendera kvällen med sin Farmor medans vi andra går på Cirkus :-)
Jag ska göra en minimakeover av skafferiet...
Om de blir som jag har tänkt kommer de bli jättefint:)

Ska lämna in alla utsorterade kläder till klädinsamlingen också,men de gör jag nu ikväll när A kommit hem...

Ska borsta små Minitänder,och se till att de andra trollen gör detsamma,sen vällingmys,bokläsning & lite soffmys innan läggdags!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: