2011-04-14
 09:13:23

Minus på sömnkontot.....

Inatt sov Mini hela natten!Guldstjärna på den!!:-)

Igår fick hon feber igen,inte hög temp den låg på 38,5 men de skapar oro ändå eftersom att hon sista dygnet på sjukhuset hade en toppen temp!
Men jag ringde och rådgjorde med dom på avdelningen och tydligen kan hon hålla på såhär i veckor..:-(
Fy säger jag!Oron sitter som en klump i magen,hennes andning är ju fortfarande ansträngd så de är svårt att avgöra om den blir värre...Men de är bara att hålla koll,att hon dricker/äter och att andningen inte blir som den var de första dygnen på sjukhuset.Hon låg inte heller på topp syresättning när vi åkte hem så..
Äh jag kommer bli sjuk av oro tror jag!!!
Fick åtminstonen sova lite mer inatt,men man vaknar ju av minsta lilla hostning eller att hon vänder sig!
Tuffa tider!!

Fröken J är också hemma idag,hon fick feber igår men är piggare idag.Men det är bättre att vara hemma och vila upp sig än att skicka till skolan och inte må helt bra.

I helgen är det egentligen pappahelg,men för att inte riskera att deras pappa`s lilla dotter inte ska få samma virus får barnen vara hemma.De kan bära på RS-viruset och smitta..För äldre barn kring 2 år och uppåt blir det en enkel förkylning men mindre barn kan bli lika sjuka som Mini och de vill jag inte utsätta en liten för!
Träffade ett par på sjukhuset,som hade deras lilla på ett par månader liggandes på intensiven i respirator på grund av RS-virus...Då förstår man kanske hur illa detta virus kan ställa till det?!

Tur i oturen damp det ner två kalas inbjudningar i brevlådan igår,en till Herr T och en till Fröken J ...
Och imorgon är det Disco i skolan!Så de finns lite planer för dom ändå:)Lördag och Söndag blir då bokat med kalas...Sen nästa vecka börjar påsklovet,hoppas att Mini mår bättre då så att vi kan hitta på något!


Ska städa  av här hemma idag och ta tag i min garderob!Sen ner i källaren och plocka fram barnens vårjackor:)
i helgen får nog Mini vara hemma med A medans jag handlar vårskor till barnen...Och presenter..får ge mig iväg på lördagen i sista minuten...
Vill inte utsätta Mini för onödiga smittor..tror inte riktigt hon skulle klara det nu utan att bli dundersjuk igen!

Ta tag i hemmet då kanske?:-)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: