2011-04-07
 17:04:28

Ett nytt kapitel.....

Jag och A sitter på varsitt håll och pusslar semester/sommarlov.
Jag kommer arbeta natt hela sommaren,de innebär att barnens vistelse hos dagmamma/fritids inte alls blir så lång eller mycket.
Kommer vissa veckor arbeta två nätter,och nån vecka 4 nätter visserligen,men sedan har jag en vecka ledigt,och så två veckor semester förstås!
Vi pusslar ihop våra semestrar,väntar svar från de stora barnens pappa om han skall ha dom något i sommar,ja alltså längre än en helg då.
Mamma ska komma upp också,och då kommer barnen vara med henne:)

Detta är ett helt nytt kapitel insåg jag just!
Har aldrig tidigare suttit & planerat ledighet vs arbete...Spännande ;-)
Skönt är att barnen inte alls kommer behöva gå mycket,där försvann en sten från mitt hjärta!

Och att vi kommer kunna pussla med varandra/Mormor/Barnvakten...


På tal om annat,undrar jag om inte Mini smittat sin mamma,känner mig trött & hängig..Lite ont i halsen!
Har ingen lust att bli sjuk!!Jag ska jobba ju!!
vi ignorerar det,så kanske de försvinner,hoppas kan man alltid!

Middagen står i ugnen..Fisk och potatis i sås! Kokt broccoli & en tomatsallad till :)
Sen ska barnen duscha,vi ska läsa läxan en sista gång & så ska jag hänga en tvätt också...

Lilla mini mår inge bra alls,hon lekte en stund,men ville lägga sig sen & då tempade jag henne...Nästan 40 grader!!Mamma`s skruttfia!! <3
Har inte feber lagt sig till imorgon blir det Farbror Doktorn...Kolla så hon inte har halsfluss eller något sådant!!
tråkigt är att vi skulle åkt till Leklandet imorgon,men jag kan inte dra dit henne,när hon är dålig!

Imorgon är det Fredag och fredagsmys..Skönt med helg...Tänk om barnen kunde ta en en sovmorgon,och Lill-fia en "sova-hela-natten" grej ;-)
Det skulle vara fantastiskt!!!!

Dags att duka...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: