2010-09-21
 10:40:13

Vi har...

bara fixat hemma idag..regnet öser ned utanför & Jonathan& Mini leker sån fint tillsammans inne på hans rum :)
Hon har fattat grejen med att brumma samtidigt som man kör bilen ;)

Igår hade vi födelsedags fika & Jonathan fick välja sin present..han fick lite småsaker av oss..
En bok om Rorri Racerbil,tåg&lok till sin tågbana,sånadär "Thomas Tåget"...Och andra små prylar...
Den där fyrhjulingen får vänta till i vår:)
Men i allefall..han valde en doktor väska..Ett noggrant val efter en timmes rundvandring i leksaksaffären..
Han & Nova ska nämligen leka sjukhus med alla gosedjuren :)
Mycket prat om Nova nu..De är verkligen vänner ända in i själen trots att de inte ses alls lika ofta som förut...men har man hittat sin vän så har man <3
De leker ju precis som förut när de ses,de värmer i hjärtat att se dom tillsammans!!

Snart ska Julia hämtas..
Letar höstjacka till henne eller ska man satsa på en vinterjacka direkt?en sån där med avtagbart foder i?
Har nån sett nån fin?För jag har letat hur länge som helst nu...

Likaså skor,barn att slita skor får man leta efter..Har väntat på att de skall komma in lite mer höstskor i butikerna så man har lite att välja på...
får ta en dag med henne & gå och titta...hon skall ju ha sin åsikt i allt gällande kläder nuförtiden ;)
Tidiga tonårsfasoner eller bara tjejigt? Jag tror på de sistnämnda :D

Idag kommer favorit syster yster hit..vi ska plugga!
Bjuda på middag ska jag göra också..
Hoppas på att hon vill följa med & handla lite...
Vår veckohandling hanns inte riktigt med i helgen om man säger så...

Och de här med småhandling är så fruktansvärt oekonomiskt...
Sen vi flyttade hit har vi sparat in tudenlappar på att vår närbutiks utbud är så dåligt= att jag integår dit & handlar förutom mjölk typ...
Och den bra butiken ligger en promenadväg bort men inteär en väg jag behöver ta för att komma till eller från skolan eller så...
Dit går jag om jag behöver youghurt,frukt,bröd & sånt smått...
Då blir de att man kanske går en gång i veckan eller var 14:e dag annars är de bara storhandlingar 2 ggr/månaden
Och småhandling en gång i veckan max för fräsch frukt etc...
Förut kunde jag lätt gå & handla varje dag på ica & de slank ner på de ena & de andra som resulterade i ett matkonto som inte var riktigt klok...

Och Matlistor är grejen :)
Jag började med det med M...
Och nu eller sen en tid tillbaka har jag 6 olika middagsförslag som finns hemma + alla tillbehör...Den sjunde middagen är lördagen & då lagar oftast A maten så dår får han&barnen bestämma...Fast de gör ju barnen på fredagen också men vi bestämmer en vecka i förväg!

Då kan jag bara välja mellan de 6 alternativen istället för att stå & klia mig i huvudet & undra vad vi ska ha till middag..
Ordning&reda löning på fredag ;)

Nä nu ska jag sluta babbla & steka pannkakor till mina små till lunch...Jag får va hungrig eller ta nåt lätt...Jag avskyr pannkakor..de smakar mindre gott ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: