2010-09-10
 15:40:10

Nu är det helg!!

Jag & Mini tog de lugnt på morgonen,tog en lunchfika hos grannen innan jag skulle hämta Julia...
Lill fia somnade & fick sova kavr medans jag hämtade de andra barnen...

Handlade lite till middagen & fredagsmyset...Vi ska äta Tacos & sen ha grönsaker med dipp & titta på Tingeling..*mys*
Barnen älskar ju frukt&grönsaker och då tänkte jag att vi kunde ha de till fredagsmys idag med dipp,de kommer dom nog älska:)

Jag&M hade ett samtal om allt mellan himmel & jord på morgonen...men allra mest om olika matvanor & uppfostran....
Vi var väl rörande överens om att hälla i barnen socker är onödigt...
Här hemma får inte barnen tex både sylt &socker på gröt,pannkakor etc...tycker sylt är tillräckligt sockrat...
Vi äter godis på lördagar,sen kan vi ha fredagsmys men då väljer jag alternativ som popcorn etc.Eller som idag olika grönsaks stavar med dipp,nästa fredag kan vi göra smaskigt fruktfat...
Ska även inhandla en ordentlig mixer så vi kan göra smoothies till Mellis...de tror jag barnen skulle älska!!

Likaså läsk...Julia dricker det inte,Tim kan få Fanta vid Mcdonalds besök...Jonathan har förälskat sig i coca cola MEN han får det inte,där får vi föräldrar kliva in & säga nej.
De behöver inte läsk & vill vi vuxna dricka det så kan vi göra de när barnen sover..
Nathalie behöver jag väl inte ens ta upp?Hon har inte druckit det & kommer heller inte få på bra många år...

De är viktigt med bra mat,varierad kost,grönsaker,frukt....

Vi äter vanlig husmanskost med variation,att vi äter pizza eller Mcdonalds ibland är bara bonus.
Att barnen får grönsaker till varje måltid..
Ordentlig frukost,lunch & middag...
Till mellis kan de få frukt likaväl som en smörgås eller youghurt,anser att de är ett mål som barnen skall ha för att orka vänta till middagen,alltså inget som skall göra de jättemätta!

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst,men de orkar jag inte:)

Barnen valde att leka inne,jag ska nog strax börja förberada middagen,vika in tvätt,vika ren tvätt & hänga maskinen som är tvättad...

Drar en dans med dammsugaren efter middagen & fredags småstädar innan vi har fredagsmys...
Nathalie ska få sova innan också,så de stora barnen får ha sin mamma ifred & vi kan titta i lugn&ro på Tingeling...

Imorgon ska Tim på kalas och jag på Loppis,ska försöka åka förbi en annan loppis medans Tim är på kalas:)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: