2010-09-15
 08:51:41

Huset Fullt & Späckat Schema :)

Usch för regn :(
jag vill ha fina höstdagar!!
Igår städade jag&mini - dammsög,dammtorkade,skura toa&badrum,skurade golv,städade upp barnens (som jag vill ha dom ;) )...torka av alla skåp o köket etc...Jag älskar nystädat :D

Jag vill ha en vacker höstdag nu:) Har preliminär bokat en familjefotografering-ute men då vill jag ju ha en fin höstdag med vackra färger etc :D

Måste baka lite nån dag för på Söndag är det kalas för Jonathan & på lördagen är det "Runby Dagen" i barnens skola & sen ska vi åka & titta på vår nya bil som kommit från Fabriken nu :)
Den står där så fint & väntar på oss ;)
Vi måste bara sälja av den gamla för vi har ju bara en parkeringsplats:)
Sen har jag övertalat eller inte riktigt så men aja..vi ska åka till den där underbara saken i Uppsala också:)
Sen ska vi handla inför kalaset,städa etc...
Så i helgen blir det inte mycket lugn&ro...

Idag går både Jonathan & Tim lite senare i skola&dagmamma bara Julia som slutar som vanligt...
Ska förbi centrum & beställa ny internetdosa & handla ett par saker...de tar jag när jag har hämtat Julia!
Åh så ska jag beställa Jonathans tårta...Med en Scania på såklart ;)


Igår tog jag en Frappè med finaste grannen,alltid lika trevligt & prata med henne..
Lagade mat,läste läxa,badade barn & sen allt sånt dära....
Tim har såå svårt att sova,han kommer inte till ro..och kvällen är ju inte den bästa tidpunkten heller för då finns ingen ********** heller....
Tålamod är en mammas bästa vän:)

De får gärna bli den 24 sep också,för då öppnar den nya inredningsbutiken i centrum!!
Himla trevligt!!

Nä nu ska jag göra lite på min göro lista...ringa ett par samtal,föra över pengar till höger&vänster;) ringa om medlemskap&platser :)Och boka BVC tider för J&N....

Jag funderar även på vinterkläder,har gått igenom barnens från förra året..T`s jacka passar perfekt,ser knappt använd ut & likaså byxorna så han behöver nog inget sånt nytt...Men J&J och Mini behöver...
Men vad sjutton ska man köpa?
Vilket märke är det bästa?
Name It är jag riktigt nöjd med,men de har så tråkiga färger i år...Didriksson har fått bra resultat i år,men jag har lite dålig erfarenhet av deras kvalitet...
Julia vill ha Jacka&byxa,jonathan overall&likaså Nathalie...
Vinterskor köpte jag sprillans bya till Julia redan förra året & de kan hon ha i år också...Nathalie har också redan...
Då är det Jonathan&Tim kvar....Förra året köpte vi Everest&Ecco skor...båda minst lika bra..kanske ska man satsa på de i år igen då?De är helt klart värt pengarna!
Sen måste de handlas ullstrumpor,ordentliga vintervantar..är sugen på Troll vantarna de ska vara toppen vad jag har hört..men de som smakar kostar...359 kr/par...Men de kanske är värt det?
Har ju även provat didriksson där med och de var också toppen..
Äh jag ska bege mig in till stan nån dag & handla...de har ju lite större utbud där!

Nej,pricka av min görolista:)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: