2010-09-09
 09:31:00

Fantasivärld....

Hur ser andra människor dig?
Vet dom vem du är eller tror dom sig veta vem du är?
Vem visar man "sig själv" för?

Hur många bär på fasader?Och frågan är då,hur länge håller en fasad tills din brister & verkligheten blir svår att hantera?
Livet är inte en dans på rosor,alla har sina med & motgångar....Allt för att låta dig växa,lära,känna...
De handlar om hur man tar sig igenom sina med&motgångar tror jag...Grunden man står på...
Grunden som en annan människa skall ha byggt åt dig...

Grunden som du skall bygga åt ditt/dina barn...Grunden som skall göra så att de står tryggt även när stormen river som mest...

Man bygger den varje dag i alla situationer....
Man visar sina barn att man finns där ett tag när de faller,för att de senare ska kunna stå själva,trygga i sig själva för att klara livets händelser....
Visst finns där man när det är vuxna & utflugna men inte på samma sätt som nu...

Jag hoppas att jag lyckas bygga en trygg grund för mina barn,att de känner/kommer känna...Att jag klarar allt,detta ordnar sig...Att styrkan sitter i ryggraden...Att deras grund inte blir skör...Sen kan livet vilja olika,att saker kan hända som gör en skör -Men bara för en stund för i grunden är man stark & trygg -Då tror jag man kan hämta sig snabbt....Och jag hoppas verkligen att mina barn blir sådana individer...som tror på sig själva,är starka i sig själva & vet hur mycket livet har att erbjuda...Kärlek,lycka,glädje,utforska....

Mitt hjärta kommer för alltid vandra utanför min kropp i fyra andra själar...Och med en bit av mitt hjärta i deras hjärtan hoppas jag att mina barn växer upp till en värld som de finner underbar & full av möjligheter....


Barnen är i skola&Dagmamma....skoljoggen,simskola & knytte stod på schemat idag...
Jag&mini skall dammsuga&vika ren tvätt...sen förbi apoteket!

Underbart fin dag idag...Snart kan vi njuta fina höstdagar!Härligt....
Och underbara fina A kom hem med en väldigt fin bukett blommor Tack hjärtat <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: