2010-10-27
 16:35:13

Guldklimp...

Hade ett annat ord på tungan,men de försvann som så många andra ord,ibland undrar jag om jag håller på att tappa talet,när man knappt kan säga en mening utan att glömma/inte veta vad ordet var :S

Men nu var de inte det jag ville skriva om...
Jag börjar inse att jag nog gått miste om en massa fynd genom åren,möbler som med lite vit färg hade passat som handen i handsken härhemma just nu...Läser en massa bloggar,och både här&där visar dom upp sina fynd,som blir just fantastiskt fina med lite vit färg..Jag vill oxå...Hittar bara en massa småfynd.Men de kanske man ska vara nöjd med än ingeting..Eller nä,jag vill hitta möbelfynd!!

Kanske borde leta reda på några bättre loppisar/auktioner..Är de nån som vet nån bra?
De kliar i mina fingrar..Har en massa projekt i huvudet.Idag skulle jag egentligen åkt iväg & köpt saker till mitt pyssel med Julias bokhyllor(tog en stund nu att just hitta ordet bokhylla i huvudet-Skrämmande)
Men Mini`s mage ville annat & likaså de andra..
Så vi bakade istället..Cocostosca & målade ramar...Inget för en pedant som jag..Hade färg på alla möjliga ställen & barnen likaså..eller egentligen mest Jonathan,som såg ut som han hade gjort en kroppsmålning...Min lilla Pisse-Nisse,han har svårt att hålla tätt just nu- Att klämma åt snoppen är inte de bästa sättet att hålla sig när man inte har tid att gå på toa,men han förstår nog de snart(Hoppas jag!!!)

Såg en lapp i skolan om familjemiddag på Fredag för Julia`s klass...Knytis..
Undrar vad man ska laga till de då?Måste vara ngt riktigt smaskigt så man inte behöver skämmas sen att man lagar äcklig mat..
Min tanke är blandtallrik,med lite skinka,ost,fetaost,oliver,korv,köttbullar etc...Kanske lite ost&kex..Då kan man skylla på märkes valet om det smakar illa ;)Någon som har ett förslag på en annan rätt annars?Får se om A hinner vara med,fredagarna brukar vara sen a dagar,men han ville gäran,så jag tror de blir så..

Ska se om jag skall flörta med min Svärmor,de ska vara utklädda på Frdag..Tim har men inte de andra två..Toys R Us brukar ha bra utbud...Om hon kanske ville köra dit...Får se hur jag gör med det..Men något måste de få till utklädnad..Jonathan nöjer sig med det mesta men Damen ifråga har ju bestämda åsikter..*harkel*..Himla rolig ålder..Ser redan de gråa hårstråna växa fram...Fy för tonåren,då emigrerar jag..Ja men titta nu vart de mega bokstäver..Hur får man bort dom då?Äh,får stå ut.Orkar inte skriva om allt...

Idag blir de kyckling med parmesan&vitlök,purjolök,champinjoner sås & pasta..grönsaker....

Sen ska jag sanera vårt hem efter vår lilla skapande eftermiddag...

Sen när barnen sover ikväll..ska jag ta en lång dusch..koka en kopp the & läsa min nya tidning..Och bli ännu mer pyssel/inrednings/göra om tokig..JIppi!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: