2010-11-26
 17:34:29

Underbara Fredag....med en hel lång lista....

Skolbarnen åkte till skolan som vanligt imorse,medans de små var hemma.Vi hade lekdejt med Nova&Malin...
Herr J`s tjej ;)
Vi lekte ute i snön,J&N plöjde fram,Lill-fia hade lite större motstånd,men hon hittade en skottad väg:)Rymningsvägen.Både M&jag promenerade ett par varv med henne där!Gungade & så...

Sen vandrade vi mot skolan för att hämta Fröken J,fick trevliga upplysningar :S Magsjuka härjar i klassen,ve&fasa...Jag mår ju illa av att bara höra ordet...
Gick förbi hemköp& handlade till middagen som barnen bestämt TACOS,behövde komplettera lite!

Sen åkte M&N hemåt,alltid trevligt att ses,och att få se tjejen&killen tillsammans,de värmer hjärtat!Dom tycker ju så mycket om varandra <3

Vi promenerade hemåt,fastnade i x antal snöhögar,med en liten Herr J som vägrade vantar & som då resulterade i en väldigt ledsen Herr J efter en stund...
Vi bestämde oss för att gå in,gav barnen rester till lunch,de fick en youghurt&en frukt innan vi gick ut.
Sen mös vi i soffan med varm choklad & lite film,jag tror jag slöt ena ögat en stund med en lill-fia på bröstet...

A ska skjutsa hem svärföräldrarna ikväll & sen blir de snökörning.
Så imorgon måste han nog få sova lite,jag&barnen får uträtta listan på egen hand!
Ska handla baksaker,pepparkakshus+dekoration,julklappar etc....Listan kan göras lång,ska se om min stand by barnvakt kanske kan backa upp ett par timmar:) Inte roligt för barnen att springa runt i affärer,då har dom de bättre på annat håll & kan vara ute & leka eller så...
Men man får väl se att de blir bra pengar;)Skulle kunna ta ett sånt körkort för att enbart köra snö...

Och imorgon skall de STORSTÄDAS....alltså mer än vad jag brukar vid mina andra vecko storstädningar..
Sen ska vi julpynta & så!!

Nej,nu ska barnen hjälpa mig att hacka grönsaker & sen ska vi äta..Sen blir det fredagsmys!!!

Måste ner i källaren...*hua*...Plocka fram A`s arbetskläder & julsakerna....



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: