2010-11-03
 15:27:23

Tankar...

Tim är pigg & frisk och har varit så enda sen i måndags,alltså var det medicinen som spökade :S
Men nu är Mini istället sjuk igen,dunderförkyld & 40 graders feber,så henna har jag burit runt på mest helda dagen,var hos tandis med Jonathan på förmiddagen,och det gick toppen,en liten ful sak på ena tanden efter att han ramlat,men inget att oroa sig för:)

Vi har fått hållt oss inne idag,med tanke på Lill-fia som inte alls är kry,barnen tittade på film i Tim`s rum & jag satt med sovande lill-fia & tittade på SACT2 :D

Min nya bibel ;)
Det får mig att tänka på ens egna liv,som det absolut inte är något fel på men ett ganska komiskt sådant...
När man för en gångs skull går ut,vi säger på ett ställe där handväskan skall visa upp & tittas igenom
De är ju inte precis det senaste läppglanset från den där reklamen som fiskas upp från väskan,större är nog risken att en blöja eller kanske ett par kalsonger strl 98/104 tas upp,eller en napp,snorpapper...:D

Eller som häromdagen,den där lilla lyckokänslan som spritter till i kroppen när man finner ngt man verkligen tycker om..Och i de här fallet var det inte de där fina jeansen i mitt fall utan rengöringsservetter för hemmet med citrondoft...Där&då tänkte jag inte på det utan iefterhand,när jag gick härhemma med en sådan i min hadn & torkade av..Hur nöjd jag var över just en sån sak?!
Hur märkligt är inte det,att när man blir mamma så förändras livet så oerhört,visst jag blev mamma väldigt tidigt men ändå?
Samma lika när man går in i en klädesaffär...Blicken sveper över "min" avdelning men omedvetet hamnar jag på barnavdelning även om det var till mig det skulle handlas,åtminstone var det tänkt så från början..

Är det allt detta som kallas att man "offrar" sig eller blir osjälvisk?
Jag kan nog inte bli mindre egoist då!!

Jag går förbi fina kläder,smycken m.m...tänker tanken att handla men går alltid ut ifrån affären med något till barnen men något till mig lyser med sin frånvaro...Högst ovanligt att jag köpa något till mig,barnen&hemmet är en prioritet...

Nog om det...

Hoppas på att Lill-fia blir kry snart,imorgon blir det dagmamma för Lilla J & förmodligen kurering för Lill-fia!!
Får se om badet kan besökas,beror helt på hur hon mår.


K

Haha du med din citrondoft!

Vet inte hur många gånger vi varit kring i affärer och helt plötsligt är du borta men då vet jag var jag ska leta = på barnavdelningen ;)

Love U!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: