2010-11-22
 20:14:18

Julstämning...

I fredags lämnade jag de stora trollen till deras P i stan,passade på att gå runt lite där då också:)
Hittade en så fin snögubbe & tomte som fick följa med hem & tre julklappar till barnen:)

Myste hemma med de små sen på kvällen,lite fredagsmys,ringde till mina stora & sa god natt som vanligt!
Oj,vad tomt de känns härhemma när inte hela familjen är samlad,saknar mina barn som sjutton när de inte är med mig!"

I lördags bar de iväg på roadtrip ;)
Vilken julstämning man fick:)Mysigt att bara gå runt & kika på allt & sova på hotell med hotellfrukost:)Vi åt en supergod middag på lördagen,tack M& J & lilla prinsen för en härlig dag&kväll!!

På vägen hem på söndagen fyndade jag lite saker till hemmet &kläder till barnen...
Hämtade upp våra älsklingar...
Sen åkte vi hemåt,väl hemma vart de kvällsfika & familjemöte;)

ja & idag har vi varit på Bup på den vanliga kontrollen,allt ser bra ut..tog en vända i centrum där på inredningsbutikerna,så fina saker de finns!!

Hämtade J från skolan & sen Lilla J,handlade nya vantar(igen!!!) & två tröjor till Fröken J som jag inte kunde motstå..Vår egna Jullebulle...som A säger...Hon är så fin tjejen...
Vi pratade om julen & firandet på landet...
Vi vet ju inte om Gammel mormor orkar med firandet på landet i såntfall blir de hos Farmor&farfar istället...
Men då sa hon att hon kunde åka ut dit tidigare & hjälpa till att duka,laga mat & sånt..Så Gammelmormor skulle orka...För de är ju så mysigt att fira jul på landet tycker hon:)Och jag håller med henne!!Det finns inget bättre ställe att fira på än där.

Snart dags att julpynta oxå..Vi ska både baka & julpyssla har vi bestämt,julen är mysig när man har egna barn att skapa traditioner för!
Och se glädjen i deras ögon.De viktigaste i mitt liv,mina älskade barn...

Jag älskar dom gränslöst,men Lilla J är just nu ett monster,fy&fasa vilket humör han har..tror de är en sen 3.års trots,som vi blåögda som vi är trodde vi slapp ;)Men icke då den kom nu!!!


Nej,nu kommer A hem snart med storhandlingen för sjuttioelva barn som han sa...
Vi storhandlade ju bara för ett litet tag sen,vart tar allt vägen?
Frukt&grönskaer köper vi nytt,ett par ggr i veckan..
Jaja,nu fylls de på ordentligt igen!!

Funderar på att ge mig iväg & köpa ngr fler julklappar imorgon på barnens hus,vill vara klar så snart som möjligt´

Ska koka en kopp te medans jag väntar
Barnen sover,nyduschade & allt sånt...läste boken tillsammans idag,de tyckte dom var mysigt så de skall vi nog fortsätta med istället för att jag får läsa sisådär 2-3 olika böcker ibland...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: