2010-06-11
 09:25:02

Skolavslutning,regn& utvecklingssamtal:)

I onsdags hade vi ett avslutnings utvecklingssamtal och vilket samtal det var!!!
För de första var alla barnen med= ett mindre kaos;)
Och de jag fick höra,mycket visste jag redan,då jag dagligen pratar med hans fröken men ändå!
Han har gjort såna framsteg i allt,att jag började gråta- Av stolthet,att han är så duktig & att han kämpar så hårt!!!

Alla åtgärdspunkter som har skrivits under skolans gång är "åtgärdade" nu är de bara uppmuntran och beröm som man kan skriva som en punkt,uppmuntra hans läsande och vilja att lära!!

Jag har nog få gånger tidigare varit så stolt som mamma...han satt där på sin plats i bänken och läste korta ord!
Jag fick såna lyckokänslor som for genom kroppen,att jag trodde att jag skulle sväva upp  i taket av stolthet

HAN LÄSER....Min son kan nu faktiskt läsa....och jag vet hur han har kämpat!!
Åhhh vad jag är stolt över min kille:)

Efter samtalet skulle vi till centrum en snabbis,jonathan behövde nya sandaler och present till fröken skulle köpas..
T valde att gå till M och leka under tiden..
Nya sandaler vart de och Fröken fick två fina ljushållare med "zinkbotten" som jag dekorerade med ljusrosa sand och vita blockljus.Tyckte de vart fint!!

Åkte& hämtade Tim och hem...barnen fick välja mat som vart våfflor,supergott tyckte dom,även Nattis...till mig&A gjorde jag soppa&vitlöksbröd,jättegott de med!!

Igår hämtade A även vår nya tvättmaskin-skönt-...nu slipper man springa i tvättstugan,har dock insett att i en familj på sex personer behövs nog åtminstone två tvättställningar:)

Igår var de skolavslutning...dom var så duktiga!Sen vart de klassfika,tycker de är märkligt hur vissa inte kan anstränga sig åtminstone en gång om året och baka lite till dessa fikor,åtminstone anstränga sig lite vid jul och sommar avslutning,när halva klassen hade tagit fika så vart de i princip slut-tråkigt-

Förra året hade "min" grupp hand om avlsutningsfikat,jag stod höggravid och gjorde tårtor till långt in på natten,för jordgubbstårta hör sommar avslutningen till..tycker jag i allefall...

Erbjöd mig i år oxå men T`s fröken sa att de fanns de som skulle baka,jo tack jag märkte de!!
Nu har man ju nästan lite dåligt samvete...skulle ha bakat i allefall!

De mindre fick jag smita iväg en snabbis för att lämna hos dagmamman för Julia hade 5-års avslutning...

När avlsutningen var slut,gick vi till gamla gården för fortsatt fixande i lgh:)
Målade två lager till i vardagsrummet och tog sedan tag i källaren.
Fick ihop MASSOR med kläder som jag skänkte till Röda korset som de skickar vidare till tre olika barnhem i Lettland.
T gick till M och Julia lekte med sina kompisar...
Var helt slut när vi kom hem vid halv sju så de fick bli korv med bröd till middag,barnen klagade inte i allefall.Köpte Kycklingkorv som vart en favorit direkt.Måste nog hålla med barnen att de smakar mycket godare:)

Sedan alla kvällsbestyr,tvättade en maskin&hängde den...plockade i&ur diskmaskin,nattade barn...

Nattis slog i munnen så att de blödde,då fick jag skälla på mig själv för att våga se efter hur "illa" de var...de blöder ju som sjutton när man gör illa munnen,nu var de inte så illa MEN jag har lite svårt för när mina barn blöder är jag rädd:S

Tråkigt väder ute,men vi har tänkt att gå ut ändå,på med regnkläder&stövlar:)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: