2010-07-12
 09:17:57

Veckan som gått....<3

De stora barnen åkte till sin pappa på fredagen för ungefär en vecka sedan & kom hem igår..
A åkte till stan för att hämta upp dom,skönt då en tropisk hetta hade lagt som ett täcke över sthlm och resten av sverige som jag har förstått:)
AC is the shit:D
Vi var hos farmor på förmiddagen,barnen plaskade i poolen och så fikade vi&åt lunch...
Jag och Nathalie stannade kvar,för att sedan möta upp resten av familjen hemma...Hett,hett...

Formel 1 gick på tv och då blir A okontaktbar;)..vi bestämde oss för att bada med Tessan,hennes vän och Farmor...
Hittade en mindre skön strand med skarp botten,jag skärde upp foten och likaså T`s vän..då bytte vi bad
Till Arlanda badet,köpte med oss engångsgrill,korv,dryck o så..A kom med Tim och hans kompis L...
Med sig hade han hamburgare,bröd m. tillbehör..
Så vi badade,fiskade med håv,busade,pratade,hade helt enkelt en toppeneftermiddag..och så grillade vi!!
Så himla underbart och mysigt,de bestämdes att vi väldigt snart måste göra om detta!

Så till veckan:
Fredagen lämnades barnen,vi åt pizza till middag och lekte i parken.
Lördagen spenderades ute på landet med hökörning..hela långa dagen,men trevligt var det..
Söndagen förmiddag tog vi det lugnt men bestämde oss ganska snart för att åka iväg...
Så vi packade ihop oss..åkte över till farmor för lunch medans A åkte iväg o monterade den större bilbarnstolen,för våran bebis är inte bebis längre:(
Sen styrde vi nosen mot Kalmar....landade på kvällen,gick en kvällspromenad så Jonathan fick springa av sig,sen vart de sängen...
Måndag:Åt god hotellfrukost,packade in oss i bilen& åkte överr till Öland,badade i Köpingsvik,strosade runt på Borgholms slottsruin,åkte så långt ut man kunde på Öland,fikade vi havet...Och så besökte vi Lådbilslandet...Där trivdes Jonathan,när han fick köra diverse bilar,motorcyklar,traktor,lastbil....åkte karusell!!
Han trivdes som fisken i vattnet!!
Åkte sedan mot hotellet,gjorde oss iordning och så åt vi middag på en grekisk restuarang...toppenmat!!
Tisdag:
Strosade vi inne i borgholm,handlade lite,åt god lunch,dock ramlade JOnathan väldigt illa,rakt ner i asfalten med huvudet före,men som tur var gick de bra,en bula och skrapsår!
Åt italiensk glass..*mums* och latte:)
Besökte Solliden,loppis,jordgubbsplock och lanthandel..titta på båtar!

Sen packade vi om oss och styrde mot Skåne och Tosselilla....
Sov på ett underbart hotell i Eslöv,åt middag på Mcdonalds och röjde på deras lekplats,då båda barnen hade spring i benen efter bilresan!
Sen njöt vi kvällen på balkongen när barnen somnat!

Onsdag:
Fick sovmorgon till 8.30!!
Åt ännu en god hotellfrukost,sedan begav vi oss till Tosselilla,ett underbart sommarland:)
Vattenvärld,karuseller,lekparkerm.m..
Perfekt ställe,vi badade,åkte karuseller,tog lotter,åkte trampbåt,lekte i parker,matade djur m.m.....
En helt underbar dag!Dit kommer vi åka fler gånger garanterat!!

Hem kom vi torsdag,sedan har vi bara tagit de lugnt,storhandlat,badat..njutit av varandras sällskap....
Och besöky Vaxholm,och ätit i särklass den godaste glassen,jag någonsin ätit!!

Nu är hela familjen samlad igen,som jag har saknat mina älsklingar!!
Nu står resten av sommarens planering på schemat,skärgårdsbåt,kryssning,grönan,grillning,bad,picknick m.m..och så kanske vi ger oss iväg med Svägerskan på en minitripp:)

Nu ska jag dammsuga,bädda sängar sen blir det badet!!