2010-01-13
 16:16:03

Superhjälte,Sahara Öknen och Karantän

Himla svårt att få tid att sitta ner och skriva,igår var det stört omöjligt för Nattis hade,ska vi kalla det en dålig dag?!Hon skrek för full hals mest hela dagen förutom en stund i vagnen och när vi gick marathon lopp här hemma runt&runt...Ända tills A kom hem och tog över,då log hon och jollrade och hade sig för att sedan amma och somna och fortsätta sova i sängen hela natten,dock vår säng men jag behövde alltså inte ligga bredvid henne för att hon skulle fortsätta sova!.. Det var ganska skönt att få lite kväll utan barn,de kan behövas ibland! De små klädde ut sig till superhjältar,har ett så himla sött foto på jonathan!! Så i övrigt var det full rulle också,slängde ihop en enkel kasslergratäng med potatis,purjolök,vitlöksgegga;-)Och så in i ugnen!Gott vart det! Idag har barnen varit lediga och det märks,vi har byggt koja,de har haft russinkrig!? (Ni kan inte ana hur måååånga russin ett litet fjuttigt paket innhåller och när dessutom två sådana sprids såå blir det massor.... Då fick de även dansa en stund med snabeldraken för att städa upp sin ammunition;-) Idag blir det hamburgare(hemmagjord!) med bröd och ugnstekta potatisklyftor för den som vill ha! Jag håller dessutom på att baka bullar,barnen ville ha!! Vi var ute och lekte i parken en stund och åkte rutschkana:-D Den har en isyta som gör att det går supersnabbt...Väldigt roligt!!Så vi roade oss i den ett tag och gick även förbi affären och handlade lite tillbehör... Barnen blir hemma imorgon också,det går magsjuka hos dagmamman och de kan vi undvika om vi kan,JAG HATAR ATT KRÄKAS!!....Dessutom ville jag skydda Nathalie från detta för de små kan bli väldigt dåliga.... Så imorgon ska jag tillsammans med barnen städa bort julen och sen blir det nog utelek som vanligt!! Nu måste jag baka bullarna och göra hamburgarna!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: