2010-12-09
 09:03:00

Vad händer här då??

Veckan har bara sprungit förbi,redan torsdag!
Ja,vad gjorde vi igår?Busade hemma & vart matt på Lill-fia`s klättrande.Funderade på allvar ett tag att skicka ut allt som nådde mer än 20 cm ovanför golvet...
Hon är verkligen livsfarlig det barnet...Dansar hamba på vardagsrumsbordet..*Ihhhhhh*...Hjärtsnörp ger hon mig innan man hinner fram!

Hämtade Fröken J & Herr J...Fröken J hållde inte riktigt reda på trottoarkanterna (som förövrig inte ens existerar visserligen) men där balenserade farligt nära vägen & efter sjuttielfte tillsägelsen & en bil kom körandes vart jag så förbaskad att hon fick hålla i vagnen resten av promenaden!!!
Dom kör inte så sakta heller,tycker vintern med hala vägar,bilister som inte har alltför mycket vett innanför pannbenet & barn som är sådär lite "uppe i det blå" ;) är en obehaglig tid...Läste bara om den där olyckan i gbg där bilen fick sladd & körde upp på gångvägen & körde på en mamma&barnvagn..Och barnet klarade sig inte...:(
Fruktansvärt...

Lekte ute i parken & skogsdungen när vi kom,in åt lite mellis,Sen kom Herr T med två klasskompisar,så dom röjde här ett tag..Sen gick dom hem till dom!

Gjorde köttgryta med potatis egentligen..men efter att ha fått springa fram&tillbaka för att lyfta ner Lill-fia från diverse högre föremål gav jag upp & kokade ris istället:)

Gjorde läxan med Herr T medans maten puttrade på spisen,han läser klockrent nu!!Så duktig vår kille <3

Åt middag,tittade på julkalendern,gjorde nattbestyren,läste bok,vällingmys...Sen sov tre av fyra..
Tim läste serietidning..
Jag hängde en tvätt,plockade i diskmaskin & startade den..Plockade fram kläder för morgondagen,packade gympapåse & Herr J`s Luciakläder...
Plockade upp i barnens rum de lilla som var..Sen satte jag mig i soffan!

A hade en del invändningar mot mitt kringfarande.."Sätt dig ner" "Du behöver inte städa heeeeela tiden" "Jag kan göra de där"...
Jag vet mitt hjärta, men jag gör det hellre själv ;)


Vi sak iväg snart jag & Lill-fia...sen hämta Fröken J...Herr J slutar 16 idag för de har gympa..Och Herr T kommer runt 14 skulle jag tro!

Imorgon är schemat fullbokat...Herr T ska bjuda sin klass på luciafika i skolan.....Måste handla till det!!
Och Herr J har sin lucia kl 13 sen börjar Fröken J kl 15 & däremmelan måste jag möta upp Herr T ngnstans...
men ja innan kl 13 är det ju lugnt:)Eller det finns alltid nåt att göra;)

I helgen åker vi ut till Landet,så skööönt!!!
Jag aknske borde göra mig iordning nu!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: