2010-12-18
 09:27:27

Underbara Lördagsmorgon..*harkel* menar natt ;)

Gräsänka medans A är på Jobbresa,den absoluta fördelen med dessa resor är att han kommer hem med parfym till mig:D
Min "112" är nästan slut & nu köper han en ny:) Den doftar underbart!!

Nackdelen är att man är en man mindre gällande barnen & deras äventyr under natten ;)
Så inatt har jag varit uppe sen strax efter 2...Lill-fia hade visserligen feber & letade efter sin pappa sådär mittinatten,Lilla Pappagrisen:) Och Jonathan hade växtvärk...Jag ni ser väl vart de slutade...
När jag fick båda att ligga i sängen så var dom mest intresserade av varandra & när de väl slumrade till någonstans där vid 5??! Så kom Fröken J...*Huuuuurrra*

Kan inte säga nej till henne att hon inte får komma till vår säng,men de blir rätt trångt så då vaknade dom igen..
Ja,och då gav jag upp & gick upp..Bytte blöja,gjorde välling,tog tempen som visade fina 39,9...Hon var brännhet igen...
Där rök hela helgens planer...Kan inte stå i en pulkabacke med henne när hon har så mycket feber,men en sväng i vagnen får hon för jag måste handla lite Julgodis ingredienser!

Lill-fia är pigg nu & leker med sina syskon

Fick en av mina Julklappar redan igår,A kan verkligen inte hålla sig:) En ny mobil! Nokia X6...Så den ligger på laddning för att kunna användas!
Den andra Julklappen är rätt efterlängtad den med,tänk att få en Latte varje morgon?:) A fasar lite för mjölkskummandet..Han ser fram emot en knapptryckning & få en nymald kopp kaffe;)

Alla Barn är hemma denna helg:) De var sjuk liten hos deras pappa & sen fanns de andra anledningar också men mig gör det ingenting,trivs bäst med barnaskaran hemma,det känns så tomt annars...Våra är ju även dom förkylda,dumt att blanda baciller såhär runt Jul..

Vi åt tacos igår,tittade på Barda & hade fredagsmys..Sen klädde vi Julgranen...
Jag har lite svårt för sånt där;)Kontrollfreak som jag är :D Så när barnen hade somnat fin justerade jag lite ;)

Jag slängde mig på soffan & tittade på en film...



Och till något helt annat...
Stötte på en ytlig bekant igår...Vi kom självklart in på temat jul & stressen & allt sånt..Jag bubblade på om allt som måste göras m.m m.m....
Och får till svar "-Vi ska inte fira Jul"
Vi har inte råd...

Vad svarar man?
Så fruktansvärt tragiskt...de är även barn inblandade...

Ska det verkligen få vara så?
Man är ju medveten om att de existerar,men de blir så verkligt när man "känner" familjen...
Och så vill man hjälpa....men hur?
Visst jag skulle kunna laga lite Julmat & köpa några Julklappar..
Men man vill ju inte att de ska ta illa upp heller..

Nej,jag tycker det är sorgligt!


Barnen ska få kläder & sen ska vi ge oss ut & handla...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: