2010-12-12
 16:07:36

SkogsMulle....

Jaha då var söndagen här,snart dags för en ny vecka & ännu närmare Julafton <3

I fredags var det full rulle med alla luciatåg & fikor,från den ena till den andra & när vi kom hem hade jag fyra barn med sockerkick ;)
Herr T´s fika med klassen hade varit trevlig,tydligen hade han en snäll mamma som bjöd dom:) Man har sina ljusa stunder ;)
Herr J´s lucia var nog det sötaste jag sett..speciellt i en av sångerna då alla tog i:)
Vart lite fika & småpra med de andra föräldrarna..Lill-fia röjde omkring,hon ska ju börja där snart!
Fast undrar om hon verkligen vill tillbaka?! Hon vart knuffad ordentligt i magen så hon föll baklänges innan vi fick tag på henne..Och de barnet går där...
Japp jag fick ont i magen,vill inte att hon ska bli slagen där...Men Herr J såg detta & vart rätt så arg..
Hans lilla syster är hans allt & han är väldigt rädd om henne,kan tänka mig att han kommer "passa" henne...
Det känns rätt så bra ;)
Jag är säkert bara nojig,men hon är ju plutten juh <3

Fröken J `s luciatåg var jättefint,hon sjöng så duktigt!!Stora tjejen!!
Fikade där också,sen sprang barnen runt & lekte...

Vi kom hem ganska sent,men gjorde kött&potatisgratäng med en stor god sallad
Hade fredgasmys med popcorn sen,socker hade de fått tillräckligt av!!

Igår skulle Herr T till sin kompis M som bodde granne med oss förut & vi andra åkte till landet för att hjälpa till...
Var ute hela dagen förutom lunch & eftermiddagsfikat...Åkte pulka,lekte i skogen,byggde koja & sen var vi & högg julgran..Så mysigt att vara där i skogen...inte en bil eller människa i sikte...Både Fröken j & Lill-fia var med ut i skogen...Plockade med oss Granris oxå att lägga nedanför trappen...
Lill-fia somnade i famnen på FFarmor medans jag bar granen & Fröken J drog pulkan med granriset...

Skottade vägar åt gammelmormor oxå...Då har jag gjort årets träning...:)
Herr J jobbade med Farfar & sov i traktorn....Älskar verkligen att vara därute....

Åkte hem & åt middag..tittade på film med barnen & lördagsgodis....


Idag har vi strosat hemma med förkylda små,en nedrans hosta har de åkt på...
Städat & så....

Ska börja med middagen nu,sen ska barnen duscha & allt sånt:)Läsa läxa igen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: