2010-12-16
 08:51:33

Öronbedövande....

Den här natten kan vi stryka ett streck över....

Först upp Lill-fia,vid ett i natt skrek hon som att kniven satt i henne..Inget hjälpte överhuvudtaget,nappen,vagga,trösta,krama,vandra runt&runt..A tog över & hon fortsatte sitt skrikande..
Han gjorde iordning en flaska välling som hon tog&tystnade tills Herr J vaknade & grät...
Jag gick för att trösta honom & då var skrikandet igång igen från henne...
Hon skrek & han grät....Tillslut fick vi båda att tystna & somna,eller inte Herr J.Han somnade vid strax innan 4 imorse :S

Julia vaknade hon också på kvällen & klagade över öronvärk...Fick en alvedon efter en stund & somnade sen.
Idag vaar värken som bortblåst...Men nu har jag blivit "sjuk" istället...
Förkylningen som 5 av 6 medlemmar i den här familjen har sätter sig på öronen har jag känt :S
Som ett tryckande lock & jag hör knappt ingenting! Mindre skönt!

Lill-fia är pipig & Jonathan trött som jag vet inte vad...
De andra barnen är i skolan i allefall,förkylda men inte dåliga!

Jag som skulle ha gett mig iväg & fixat lite idag,men de orkar jag inte nu...Med alvedon i kroppen känns allt lättare men inte tillräckligt för att ge mig iväg med de små...

Hoppas på bättring för annars lär inte denna helg bli rolig!


Så idag gör jag ingenting alls:) Startar diskmaskinen & lagar lunch,annars tänker jag mysa i soffan med de små..Och såklart ge mig ut i snöstormen & hämta Fröken J....


Igår gick Fröken J lite längre för de såg på teater,så jag fick med mig alla barnen hem på ett bräde..Vi lekte i snön nån timme eller så sen kom Herr T`s klasskompisar hem till oss & lekte..
Kokade lite potatis & värmde köttgrytan som fanns i frysen..Skönt med sparad mat ibland,när man inte är på topp...
Dammsög & skurade golven,dammade & allt sånt,vek & hängde tvätt...
Sen somnade jag..Mådde pyton redan igårkväll....

Min A är rolig han..Vi skulle inte köpa några julklappar till varandra,kanske köpa ngt gemensamt...
Men han kunde tydligen inte hålla sig & defenitivt inte hålla sig från att berätta;)
Så nu vet jag vad jag kommer få!Två väldigt trevliga julklappar:)
Vardagslyx!!!Kommer inte behöva ge mig ut för att få en Latte efter Jul i allefall:D

Men då kommer frågan,vad sjutton ska jag ge honom?
Han som har "allt"...En ny plånbok kanske?
En resa?Hotell med ngn upplevelse eller nåt...Tips?

Jag funderar på att ge mig själv en Julklapp;) Den där tavlan...Jag vill verkligen verkligen ha den där tavlan!
Den där tavlan har redan en plats på väggen härhemma!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: