2010-12-26
 12:32:15

Julhelgen :)

Annandag Jul då :)
Vi har haft en fantastisk Jul!!

På Julaftons Morgon så hade tomtenissarna varit på besök under natten & lämnat små paket i Barnens Julstrumpor ;)

Lill-fia hade under natten toppat febern HÖGT!! Tempen fortsatte blinka vid 40 grader....
Hon var så in i norden skållhet så jag gav en ipren & alvedon tillsammans & öppnade balkondörren i sovrummet...
Så vi satt där mittinatten på sängkanten i draget från balkondörren...
Jag frös & Lill-fia njöt nog...
Trodde först att vi skulle bli tvungna att åka in,men det behövdes inte..Febern gick ner & jag satte klockan på fyra timmar senare så jag kunde ge henne ny feber nedsättande :( ...Vårt lilla hjärta!!

Åter till Julaftons morgon...Barnen öppnade ivrigt sina paket & fann lite smått&gott...
Sen fick de öppna paketen under granen...Lite finkläder till Julafton & leksaker att underhålla sig med :)
Åt en mysig frukost med en massa olika pålägg & sånt!

Alla duschade & gjorde sig iordning,Svärfar kom & hämtade alla paketen & Fröken J åkte med honom ut till Landet...
Vi åkte efter....Åt den underbart goda Julmaten,tittade på Kalle,fikade & sen var det dags för Julpromenaden ;)
Lill-fia somnade i vagnen medans de andra barnen promenerade med Ficklampor..Kanske skulle vi få syn på tomten ;)

Ja,och Tomten dök upp i skogen,barnen fick syn på skenet ifrån hans lykta:D
Då skyndade vi oss tillbaka..Herr J stod inne & kikade...Han ville inte gå ngn längre promenad ;)

Han var så söt när Tomten kom...
"FARMOR VART SKA VI GÖMMA OSS????!!!!"
Med skräckblandad förtjusning....;)

Alla fick sina Julklappar & barnen vart väldigt nöjda....
Dom fick lego,petshop hus,lärospel,spel,kläder,kamera,pyssellåda,bilgarage,dockvagn,docka m.m m.m m.m .....

Och jag fick MIN TAVLA.....Då började jag nästan gråta!!
Sen fick jag servisen jag hade önskat mig:) En del av svägerskan & en del av A & barnen som han faktiskt hade lyckats hålla hemlig hela tiden ;)
På paketet från svägerskan stod de finaste rimmet!Då började jag faktiskt gråta...
Sen fick jag ju kaffemaskinen i förskott:)
Gott med Latte utan att behöva gå ut ;)

Juldagen bestod av montering av diverse saker & upp packning..vart är miljötänket med alla dessa små plasttrådar som håller saker fast?
Mina fingrar är ömma efter all öppning:)

Barnen ville inte gå ut,de förstår man när de har alla nya saker!!
Och Lill-fia har inte varit helt pigg...

Men idag blir det pulkabacken..
Om jag får ut barnen vill säga...De har inte lekt klart med sina saker tycker de..Men jag tycker de behöver frisk luft!!

Ja,de var vår Jul....En mysig & underbar med de man älskar högst <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: