2010-08-28
 19:34:12

Skogsmullar:)

Helt underbar dag har vi haft idag!!
Vi var förbi loppisen,men fann inga fynd tyvärr,däremot gjorde Fina grannen det,så jag smög bakom ryggen på henne ett tag för att se om jag också kunde finna några ;) Men icke:)

Hem,fick i barnen lite mat,sen kom Anky Panky,vi tog en kaffe & sen begav vi oss till skogen!!
En massa blåbär men ingen jäkla svamp,fats vi hade de väldigt trevligt där i skogen!
Hittade tillräckligt mycket blåbär så vi kunde göra en paj!
Barnens vän M var med i skogen så vi kom överens om att överasska hennes föräldrar med paj:)
Lite hemmagjord fika gjord av barnen!

barnen var rätt möra efter skogspromenaden så vi tog bussen som så passande nog kom precis när vi var påväg hem!
Julia kläckte en så roligt kommentar...
"mamma varför åker inte bussen?
-"För att han har lite rast svarar jag

"Mää,förstår han inte att jag är bajsnööödig!!!"
Jag & Anky Panky skrattade så tårarna rann....


Hemma bakade vi pajen,fikade och sen började vi med middagen...
Grillat kött,majskolvar,champinjoner & ris med god marinadsås!...*mums*
Handlade godis med barnen,och strax ska de stora in & så ska vi mysa lite:)

Sen när barnen somnat har jag & Anky lite egentid att prata ostört!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: