2009-12-17
 11:59:15

Promenad....

Det finns inte så mycket tid att skriva här tyvärr... Lill-prinsen och Sessan har återigen blivit natt ugglor och vill inte sova.. Lill-sessan somnar inte förrän jag lägger mig för natten och lill-prinsen strax innan så de tycker inte det är ok att deras mamma sitter här och skriver!! Idag lämnade vi Stora Prinsen i Skolan och Sessan på en Heldag med femårs gruppen..hon slutar strax innan fyra,lill-prinsen fick vara hemma med mig idag och lill-sessan också givetvis.För han skall gå imorgon medans jag och Julia åker in och tittar på Nk`s julpyntning och en fika...lovade henne att hon skulle få handla lite julklappar också:-) Hon behöver ha sin mamma ifred lite och vad passar inte detta då?Hon som äslakr att shoppa och titta på fina saker:-) Efter att vi lämnat storesyskonen gick vi på promenad med vagn och pulka...Sista biten vart det nog väldigt kallt för prinsen(och mig också för den delen!!!)för han blev väldigt ledsen trots att han satt under en varm filt..så vi tog bussen sista biten hem,det tyckte prinsen om!!Vi var ändå ute i 2½ timme...och det är bitande kallt ute.. Väl hemma serverades lunch,ris o kyckling o currysås med broccoli och kokta mini morötter..det tyckte prinsen var mums!! Tim kommer ifrån skolan om en timme...Nathalie sover och jonathan somnar nog snart han med.... Vid tre ska vi ut igen och hämta Prinsessan men tills dess skall jag hinna städa..dammsuga,skura golv occh skura toa o badrum,plocka in och ur i diskmaskinen och vika in lite ren tvätt:-) Nu är det bäst att jag sätter igång för jag känner mini-loppan rätt,hon kommer snart vilja ha en ny blöja o lite mat... Just det...handlade lite mer julklappar häromdagen...tågbana till jonathan och två astrid lindgrens filmer,rosa handväska och klackskor till julia... Så det sista handlas i helgen! Tim ska på kalas på lördag och under tiden tänkte vi fixa med sista klapparna... Påminnelse till mig själv att handla present till kalaset för inbjudan låg innanför dörren igår eftermiddag när vi kom hem annars hade jag kunnat ordna det när vi ändå var i sollentuna igår men men det kan vi fixa imorgon:-) Städa var det!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: