2010-03-10
 12:02:17

Strålande Sol...

Imorse när jag vaknade upp funkade inte höften..Spännande,A fick hjälpa mig ur sängen som en ynkling :( Senare slutar även ena handen/armleden på samma sida att "funka" Åhh vilken härlig start på morgonen... -Det är något som inte är som det ska,dessvärre tar de sån tid för de att upptäcka vad- Sak samma,de får gå än då! J&J är på Bio idag med sin dagmamma och ser Laban,de såg verkligen fram emot det!Tim skulle på Bondgårdsbesök och med sig skulle de ha en liten matsäck- helt otippat;-)valde han plättar/pannkakor. Klart han skall få de,så igår när barnen lagt sig och A kommit hem och myste med Nattis skulle jag ställa mig och göra iordning detta. Då var äggen gamla PANIK...de köptes ju bara för någon dag sen. Lösningen fick bli att han fick gå utan matsäck till skolan så fick jag komma förbi när affären hade öppnat och jag kunnat handla plättar! Så efter lämning av J&J sprang jag förbi affären och handlade och sen till skolan med hans matsäck- Allt går om man vill eller hur?:) Vi tog en härlig promenad jag&Nattis efter eller Nattis sov och jag promenerade. Tanken slog mig då,att de som inte har så gott om pengar,knappt ngr alls hur gör de när barnen skall ha med sig matsäck? De har ju blivit diskutioner ang detta,att föräldrar blir arga för barnen skall ha med sig matsäck.Men om man då inte har råd,var ligger ens prioritet då? Mina barn går alltid först- Oavsett- De har det de behöver och de finns alltid frukt och matsäck när de skall skickas med. Tim ska ju varje dag ha med sig frukt till skolan,barnen äter frukt efter skola/dagmamma och frukt är inte billigt. Hur gör de som har de dåligt ställt gällande detta? Detsamma gäller de mesta, i skolan skall man ha vissa kläder/saker/skor...och värre blir de ju äldre de blir.Hur gör man då? Våra kommer kosta multum längre fram,4 barn i täta åldrar som skall ha de som krävs för att inte hamna utanför eller för att de är just den tröjan,jackan eller vad de nu är som de vill ha. Borde kan börja ett eget sparande endast för detta redan nu?:D Utöver de vanliga sparandet:)Barn kostar inte bara tid,utan öven en jäkla massa annat. Och vilken tur att Faster jobbar i klädbutik,de hela vart jus å himla mycket billigare då Eller kanske inte;) Men men nu är de dags att gå ner i tvättstugan igen... Sen lunch för Nattis,lax,pasta och broccoli i sås..De gillar hon skarpt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: