2010-03-22
 15:15:45

Helgen Och 9 Dagar Kvar :)

I Fredags hämtade jag barnen vid 1 för att åka vidare till stan och lämna dom för en pappahelg.Mellis intogs på tåget in. Tim var som vanligt lite "stirrig",han har svårt för byten och det märks så tydligt.Tycker synd om min lilla kille att han har de tufft! Lämnade barnen och sen vände jag och de små och åkte hem igen.Först tig vi en vända i centrum,hade lite ärenden dit som jag ville få avklarat.Jonathan hittade en bil(ovanligt va?)...han är stört förälskad i "Rorri RAcerbil" och samlar på dessa bilar i alla olika strl.Men Tim var likadan när han var mindre fast då var det BYggare Bob som gällde! Sen åkte vi hem och städade och fixade tillsammans.Lagade mat åt de små för A skulle handla mat till oss två på väg hem från jobbet:)Sen kom Matbudet,inte A då utan vi provade och beställa ifrån "Mataffären.se" Kanon sak.Vi klickade hem de vi skulle ha så levererar dom ända in i hallen!Hur smidigt som helst,vi behöver inte lägga massa timmar i en mataffär med barn utan kan använda de timmarna till annat.De kommer vi göra om fler gånger! LÖRDAG:Jag fick sovmorgon(som alltid)Tack UNderbara A!! Sen åt vi en mysig&lång frukost,sen vart jag rastlös och då gjorde vi oss irodning.Var tvungen och hitta bikin&besöka apoteket.Så A släppte av mig i Sollentuna centrum så åkte han vidare med de små medans jag shoppade:)Hittade de jag behövde och sen åkte vi vidare till Svärföräldrarna för fika,fast de blev lunch oxå:)Grillat...*mums* As mormor&morfar var där och firade svärmor i efterskott.Vi åt lunch och fikade,svärmor fick min/vår present i efterskott.Har en lite tradition att hon alltid får ett halsband av mig(eller oss kanske man ska säga).Dagen hon fyllde fick hon en kamera av oss nära.Men haslbandet får icke glömmas att köpa!:) Hon vart jätteglad.Sen lekte vi ute i parken&gick på promenad bland tusen bajshögar.Varför i helskottas namn kan folk inte plocka upp efter sina hundar,de är så jäkla äckligt!!! A fick titta på sin hockeymatch medans vi andra lekte på golvet. Sen var vi tvugna att åka hem för jag skulle ut&äta middag med K..Möttes upp och gick vidare ´dit vi skulle äta...Vi tog "blandat gott" som förrät och sen plankstek,ngn efterrätt vart de inte för då var vi för mätta och dessutom började de bli lite väl många onyktra människor för köket stängde och jag tycker inte de är passande att ha en bebis där då! Men Nattis tyckte kvällen var roli,hon charmade både oss&bordsgrannarna och en hel del andra:)Sötnöt de där.... K följde med hem och sov över. Vi åt ännu en trevlig frukost,sen vart A tvungen att åka och hämta de större barnen för JUlia skulle på PrinsessKalas...Jag fick springa ner till centrum ännu en gång och leta klänning som jag såklart hade glömt...Förvirrad är mitt förnamn:) När barnen kom hem fick Julia hoppas in i duschen direkt och sen göra sig iordning..lite smink fick hon också...Himla stolt&mallig vart hon då... Lämnade henne och sen hem för att börja med middagen.A åkte till jobbet och K stannade kvar för middag.Hämtade hem Julia som hade haft de jätteroligt och hade en massa att berätta!! Vi åt potatisgratäng&Kycklingfile till middag..salladen glömde jag.Barnen beställde våfflor och snälla mamman lagade det! Och Julia tappade sin första tand igår när hon bortade tänderna. Och imorse låg de tre guldpengar i glaset..jag la i en så var de två andra kom ifrån har jag inte en aning..A hävdar bestämt att han inte lagt i några(Jag tror han ljuger)...De kommer bli dyrt med tappade tänder om Tandfen är så generös;) Idag har vi lket ute i solen,städat och hämtat paket med kläder som var liite för stora,jag har nog krympt lite:) Snart ska jag laga mat,vad har jag inte en aning om men får se vad vi har. Nu är det bara 9 dagar kvar...Och resfebern börjar verkligen ge sig tillkänna:) Just de,Nattis kryper nu&gör armhävningar...tokiga bebis!Och så reser hon sig upp mot möbler..Livsfarligt.Hon slog sig lite igår när hon stod upp på knä och vi inte riktigt hann med..en liiiten röd prick på ögonbrynet vart de men hennes tårar var desto större&fler...Mitt lilla hjärta<3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: