2010-03-03
 10:46:12

Blå Himmel&Sol

Egentligen har jag tusen saker att göra,men istället hamnar jag här:) Tog en promenad efter att jag lämnat barnen,de är ju så himla fint väder ute:) Igår lämnade A de små hos dagmamman för vi hade en tidig tid bokad på BUP. Samtal om Tim`s medicin och de vanliga vägning&mätning,blodtryck. Allt går ju bra,de gamla beteendet syns väl mer nu men de är inte konstigt då han växer och medicinen behöver ökas,men vi gjorde ingen ökning då han har en aning förhöjd puls.Men vi fick ett tillägg i medicinen som kan ges på eftermiddagen.Jag vet inte riktigt hur jag vill göra med den. Han kommer ju alltid ha denna diagnos,de har jag accepterat och då även förstått att allt inte kommer kunna medicineras "bort".Och de vill jag inte heller för de är ju en del av hans personlighet.Jag vill hans bästa och just nu funkar allt jättebra.Skolan funkar toppen,och han har precis blivit beviljad lite extra hjälp och de anser jag är på tiden.Han kan då få en chans att jobba på lite i lugn&ro med en lärare som har honom i fokus! I vilket fall som helst så fikade vi efter BUP som vi alltid brukar göra,de är våran tradition:)Och just de jag har fått upp honom i vikt:D LIte mer än ett kg!!! Så när han valde en tårtbit blev jag glad,med extra grädde självklart;) Sen kikade vi lite i affärer,tim hade sparade pengar från mormor&oss så de köpte han ett spel för...jag hittade strumpor till Nattis och nya ljus till ljustaken! Var även inne i en helt underbar inredningsbutik,där fick jag hålla hårt i plånboken;) Hittade så mycket fint men bestämde mig för att vänta tills vi *******... Hittade dock en underbar present till M&J så den köpte jag. Sen åkte vi hem och fixade lite hem och Tim provde sitt nya spel. Hämtade de små ifrån dagmamman och lekte en stund ute. ade tvättstugan på kvällen,Julia var hos en kompis och åt även middag där.Vi åt kyckling i ugn med ris och broccoli.Båda killana älskar broccoli så man får nästan hejda dom för annars äter de bara de och ingen mat..Knäppa Ungar!! Nu ska jag plocka i&ur diskmaskinen,vika in tvätt,dammsuga och baka småkakor. Jag skulle verkligen behöva nya byxor till Julia..får se om jag hinner förbi centrum innan de ska hämtas...hon har växt ngt kopiöst på kort tid.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: